Hizmet Sözleþmesi
HÝZMET SÖZLEÞMESÝ
MADDE 1- TARAFLAR VE KONUSU
Ýþbu sözleþmenin konusu, CHETTO TOUR TURÝZM VE SEYAHAT LTD þirketi Seyahat Acentasý (Bu sözleþmede kýsaca Acenta diye anýlacaktýr) diðer tarafta tüketici arasýnda yurt içi ve yurt dýþý gezileri konusunda akdolunmasýdýr.
Seyahat Acentasý: CHETTO TOUR Tüketici:
Cumhuriyet Cad. Sipahi Apt no 115/2
harbiye Ýstanbul
E-mail: E-Mail:
MADDE 2- SÖZLEÞME BEDELÝ
2.1. Sözleþme bedeli KDV dahil ??.. karþýlýðýdýr.
2.2. Bu bedele, tur veya otel rezervasyon belgesi (VOUCHER) da belirtilen tüm hizmetler dahildir.
MADDE 3 ? ÖDEMELER
3.1. Kayýt anýnda rezervasyon bedelinin en az %35'inin, kalan bakiyenin gezinin baþlamasýndan en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anýlan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleþtirilmemesi halinde yapýlan rezervasyon iptal edilerek, bedelinin %35'i cayma tazminatý olarak tüketiciye fatura edilir.
3.2. Ýndirimli hizmet satýn alan tüketici, hizmet bedelinin tamamýný rezervasyon tarihinde ödemekle yükümlüdür.
3.3. Özel ürün ve hizmetlerde bakiyenin ,hizmetin baþlamasýndan en geç 60 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Cayma tazminatý MADDE 3/ 3.1. maddesi ile aynýdýr.
(Özel ürünler, egzotik adalar, Uzakdoðu vs. seyahatlerinde, gidilen ülkenin ve o ülkede konaklanacak tesislerin özel þartlarýna uygun olarak organize edilen seyahatlerdir.)
MADDE 4 ? ÝPTAL/ DEVÝR
4.1. Acente, gerekli tüm özeni göstermiþ olmasýna raðmen gezinin baþlamasýna veya devamýna engel teþkil eden; gerekli yolcu sayýsý kadar kesin kaydýn oluþmamasý ve/veya olumsuz hava koþullarý, yol engeli, grev, terör, sis, savaþ ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayý geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakký yoktur.
4.2. Tüketici, hizmetin baþlamasýna 15 gün kalaya kadar iptal talep ettiðinde ödediði bedelin tamamý kendisine iade edilir. (indirimli, özel ürünler ve Erken Rezervasyon döneminde yapýlan rezervasyonlar hariç)
4.3. Tüketici, hizmetin baþlamasýndan 15?7 gün evvel sözleþmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %35' ini, 7 günden az bir süre kala ise tamamýný Acente'ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Tüketici tarafýndan yapýlan tarih deðiþiklikleri iptal hükmündedir.
4.4. Ýndirimli hizmetin iptal/devri halinde tüketici, hizmet baþlangýcýndan tam 7 gün öncesine kadar hizmet bedelinin %35 ini, 7 günden sonra ise hizmet bedelinin tamamýný Acente'ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
4.5. Özel ürünlerde, hizmetin baþlamasýna 60 gün kalaya kadar yapýlan iptallerde, tüketiciye o ana kadar ödediði ücretinin tamamý iade edilir. Tüketici, gezinin baþlamasýndan 59?31 gün önce sözleþmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %25' ini, 30?15 gün önce sözleþmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %50'sini, 14?07 gün önce sözleþmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %75' ini 7 günden az bir süre kala ise tamamýný Acente'ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
4.6. Tüketicinin, kendisi veya birinci derece akrabalarýnýn 10 günlük mutat iþtigaline engel olan rahatsýzlýklarý veya ölümlerini tam teþekküllü devlet hastanesinden alýnacak resmi kurul raporu ile hizmetin baþlamasýndan önce yazýlý ibrazý, iptal/devir maddelerinin istisnasýdýr.
4.7. Tüketici, hizmetin baþlamasýna tam 7 gün öncesine kadar turu istediði kiþiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doðan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Tüketici, tüm Ýptal/devir taleplerini yazýlý olarak hizmetin baþlangýcýndan evvel acentesine sunmakla yükümlüdür.
4.8. Tüketicinin baþlangýcýný kaçýrdýðý hizmete iþtirak edeceðini yazýlý olarak bildirmemesi durumunda; Acente tüketici adýna yapýlmýþ tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkýna sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapýlmaz.
4.9. Acente gerekli gördüðü durumlarda Tüketiciye bildirmek kaydýyla ilan ettiði veya kayýt aldýðý turlarý hizmetin baþlamasýndan evvel kýsmen veya tamamen iptal edebilir. Ödenen bedeli iade eder. Ayný sürede veya hizmet sýrasýnda acente hizmet kapsamýndaki otel isimlerini, ulaþým araçlarý ile bunlarýn hareket yerlerini, programda belirtilmiþ ve gezilecek yer olarak gösterilmiþ yerlerin ziyaret sýralarýný deðiþtirebilir. Tüketici bu deðiþiklilik ve iptalleri haklý nedenlerle kabul etmediði takdirde, rezervasyonunu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkýna sahiptir.
MADDE 5- Turun Süresi, Yeme ve Ýçme: Voucher (kiþi, konaklama ve tur detaylarý) ?da belirtildiði gibidir.
MADDE 6- Hareket Saatleri, Ulaþým Aracýnýn Türü ve Duraklama Yerleri: Voucher (kiþi, konaklama ve tur detaylarý) ?da belirtildiði gibidir.
MADDE 7- BAGAJ
7.1. Tura katýlan tüketicinin her türlü gezide 50cm x 70cm ebatýndan büyük olmamak kaydý ile iki valiz, uçaklý seyahatlerde ise
20 kg
. bagaj götürme ve getirme hakký vardýr. Bu hak, bazý ara uçuþlar için
15 kg
. ile sýnýrlandýrýlmaktadýr. Bagajlarýn içinde para, kýymetli evrak ve benzeri deðerli ziynet eþyalarý bulundurulmamalýdýr. Kaybolan bagaj içindeki kýymetli eþyadan acenta sorumlu tutulmaz.
7.2. Kokan, akan, yanýcý veya patlayýcý vasýflarý olan veya çevresine rahatsýzlýk veren eþyalar ile kesici, delici ve ateþli silahlar ve her çeþit hayvan, acentanýn ayrýca ve açýkça yazýlý izni olmadan taþýt araçlarýna ve konaklanacak tesislere alýnmazlar.
7.3. Acenta personelinin aðýr kusurundan kaynaklanan bagaj kaybý veya hasarý durumunda kaybolan veya hasar gören bagajýn içinde bulunan eþyalarýn maddi ve manevi deðer ile sair vasýf ve özellikleri gözetilmeksizin gezinin toplam bedeli içinde ulaþýma isaber eden kýsmýnýn 1/2si kaybolan eþya sahibine ödenir. Acenta tüketici tarafýndan kendisine yazýlý olarak kýymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiþ eþyanýn her türlü kaybýndan, hasarýndan ve çalýnmasýndan en çok gezinin bedeli kadar sorumludur.
MADDE 8- VÝZE ÝÞLEMLERÝ
Vize, pasaport iþlemleri tüketiciye aittir. Ancak gezinin baþlamasýndan 1 ay önce gerekli tüm belgelerin eksiksiz olarak acentaya teslim edilmesi halinde ücreti mukabilinde vize iþlemleri takip edilebilir. 1 aylýk sürede veya daha sonra vize için teslim edilen pasaportla ilgili olarak, vize iþlemleri tamamen konsolosluklarýn inisiyatifinde olduðundan acentanýn vize alýnamamasýndan dolayý herhangi bir sorumluluðu yoktur. Ayrýca, vize alýnmasý o ülkeye giriþ garantisi vermediðinden, ülkeye kabul edilmeyenler açýsýndan acentanýn hiçbir sorumluluðu yoktur. Ve bu sebeple herhangi bir iade veya tazminat ödemez.
MADDE 9- REHBER ÜCRETÝ: Rehber ücreti, rehber olduðu belirtilen turlarda tur bedeline dahildir.
MADDE 10 ? GENEL HÜKÜMLER
10.1. Acente, taahhüt ettiði hizmetin baþlamasýndan sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduðu hal ve 3. kiþilerin þahsi sorumluluklarýndan kaynaklanan haller dýþýndaki sebeplerden sorumludur. Acente sorumluluðu dâhilindeki hallerde, tüketici aleyhine olan deðiþiklikleri TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri uyarýnca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi þeklinde tazmin edebileceði gibi, ayný zamanda, fiyata dahil olmayan ve hizmet esnasýnda tüketiciye verilen ek ve /veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir.
10.2. Tüketici, rehber, tesis, acente ve ulaþým aracý yetkililerinin satýn alýnan hizmetle ilgili bildirdiði kurallara uyacaðýný; 3.kiþilerin can, mal ve huzuruna saygý duyacaðýný aksi takdirde hizmeti haklý nedenle alamayacaðýný ve iade hakkýnýn bulunmadýðýný kabul eder.
10.3. Tüketicinin, ifa edilen hizmetin kusurlu olduðundan bahisle rezervasyonu sonlandýrmasý halinde, Acente yetkilisine ve konakladýðý otele sona erme sebeplerini yazýlý olarak bildirmek zorundadýr. Aksi halde hizmeti alýp kullanmýþ addolunur.
10.4. Tüketicinin þikâyetçi olduðu hususlarý hizmetin ifasý sýrasýnda yazýlý olarak Acente'ye bildirmesi Ýyi niyetli tüketicinin iþbirliði yapma ve özenli davranma borcudur.
10.5. Sözleþmede imzasý bulunmayan ancak sözleþmeye konu hizmete katýlan tüketici(ler), kendi adlarýna kayýt yaptýrmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin bu sözleþmeyi okuyup imzalamasý ile sözleþme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiþ sayýlýrlar. Buna raðmen, sözleþmede bizzat imzalarýnýn olmadýðý gerekçesiyle geziye katýlan tüketici(ler) in acenta aleyhine ve katýlmýþ olduklarý gezi ile ilgili dava ve takipler ve acentanýn tüketiciye bu sözleþmede yazýlý hususlar dýþýnda bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalmasý halinde, acentanýn sözleþmede imzasý bulunan tüketici(ler) ye ödemiþ olduðu fazla miktar için rücu hakký mahfuzdur. Bu geziye katýlan tüketiciler imzalamýþ olmasalar dahi, taraflar arasýnda geçerli olacak bu sözleþme þartlarýný katalog ve ilanlar nedeni ile öðrenmiþ, geziye bu sözleþme þartlarýnda katýlmayý taahhüt etmiþlerdir.
10.6. Sözleþmenin tüketicide kalan kopyasý ile acentada kalan kopyasý arasýnda çeliþki olursa, acentada kalan kopya kayýtlarý esas alýnacaktýr.
MADDE 11 ? YETKÝLÝ MAHKEME
Ýþbu sözleþmenin uygulanmasýndan doðan ihtilaflarýn çözümünde Ýstanbul Tüketici Mahkemeleri ve Hakem Heyetleri yetkilidir.
MADDE 12 ? ZORUNLU PAKET TUR SÝGORTASI VE SEYAHAT SÝGORTASI
12.1. 1618 sayýlý yasanýn 12. maddesi uyarýnca; paket tur hizmeti satýn alýndýðý takdirde paket turun eksik ya da hiç verilmemesi halleri sigorta ile teminat altýna alýnmýþtýr.Teminat kapsamý paket tur bedeli kadardýr.
12.2. Zorunlu Paket Tur Sigortasý, paket turlarda tüm tüketicilere tarafýmýzdan yapýlmaktadýr.
12.3. Paket turlar dýþýnda kalan hizmetlerde, tüketici dilerse konaklama hizmeti baþlamadan evvel; kaza ve hastalýk halinde çýkýþ noktasýna dönüþ masraflarý ile her türlü kazadan doðan zarar ile tedavi masraflarýný ve seyahati keyfi yahut zaruri hallerde iptali durumunda
ödediði bedelin belli bir kýsmýný geri alabilmek üzere sigortalatabilir.
Bu sözleþme Voucher (konaklama detaylarý) da dahil dört sayfadan oluþmaktadýr.
Voucher?da adý geçen tüm kiþiler adýna Sözleþmenin bir nüshasýný teslim aldým.
VOUCHER?DA ADI GEÇEN TÜM KÝÞÝLER ADINA CHETTO TOUR